dinsdag 6 maart 2018

Wat heb ik gemist in de lessen VVE?

Hoi Bloggers, bij deze blog wil ik jullie laten weten wat ik gemist heb in de lessen over VVE.

De lessen over de VVE methodes vond ik heel erg interessant. Het heeft mij veel inzicht gegeven van hoe bedrijven hier mee werken. Bij mij op stage hebben ze de VVE Uk en Puk, maar hier doen ze eigenlijk niks mee. Ik heb zo wel een beeld gekregen van waarom ze hier mee werken. Het is toch echt een belangrijk ontwikkelingspunt voor de kinderen. Kinderen kunnen er erg veel van leren en van opsteken. 
Uit mijn ervaring zitten er ook hele leuke activiteiten bij voor de kinderen. Je hebt eigenlijk niet eens in de gaten dat je dan specifiek met de ontwikkeling bezig bent van de kinderen. 
Ik heb pas een paar lesjes gaan via de VVE, en kinderen merken hier helemaal niks van. Ze vinden het juist leuk dat Puk in alle opdrachten mee wordt betrokken, en gaan zich dan ook mee concentreren op de activiteit of het spel. 

Wat misschien nog meer in de lessen van de VVE naar voren mag komen, is dat ze uitleggen hoe je de lessen bijvoorbeeld kunt geven. Je kunt dit wel in de handleidingen zien, maar mij lijkt het ook heel interessant om te zien hoe een pedagogisch medewerker hier nou echt mee omgaat. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten