woensdag 21 maart 2018

Artikel


Hallo Bloggers,



Vandaag heb ik een artikel op internet gelezen over de kinderopvang. Je kunt hieronder een kleine samenvatting en mijn mening vinden. Het artikel is van oktober 2015.

Veel lees plezier!


Samenvatting:

In oktober 2015 is er in Amsterdam een kinderdagverblijf moet sluiten. Er waren te veel kinderen aanwezig op het kinderdagverblijf. Er was toestemming voor 12 kinderen, maar er waren er 18. Dus dit is was veel meer dan het maximum aantal kinderen.

Het kinderdagverblijf had verschillende trucjes uitgevonden, om niet te laten merken dat ze te veel kinderen hadden:

·       Ze hadden 2 agenda’s. 1 agenda voor de GGD en 1 agenda met het werkelijke aantal kinderen.

·       Aan het begin van de dag selecteren ze de kinderen die naar buiten gingen en wier er binnen mochten blijven. De kinderen die niet veel konden praten gingen naar buiten toe.

·       De kinderen die naar buiten mochten werden van te voren in een hobby-hok verstopt met de leidsters en stagiaires en moesten zich dan stil houden.

·       Er was een groepsapp aangemaakt zodat ze elkaar op de hoogte konden houden.



Mijn mening:

Ik vind het echt heel schandalig dat een kinderdagverblijf dit durft te flikken. Ik snap niet hoe ze dit in hun hoofd kunnen halen.

Eigenlijk willen ze gewoon meer geld van de ouders vangen dat eigenlijk mag bij hun op het kinderdagverblijf. Ouders zijn gewoon in de maling genomen daar. Echt heel schandalig. Als je dan meer kinderen wil, bereid het uit of zorg dat je dan een leidster op de groep erbij zet. Ik vind het echt gewoon heel schandalig.
Ik zou het ook echt heel erg hebben gevonden als ik op die plek stage zou hebben moeten gelopen of z’n manier. Je wordt dan eigenlijk met grove woorden te zeggen gewoon misbruikt.
Ik ben blij dat zoiets naar boven is gekomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten