woensdag 21 maart 2018

Documentaire


Hallo Bloggers,



Vandaag heb ik een  aflevering gekeken van: het geheime leven van een 4 jarigen.

Samenvatting: 

De kinderen zijn allemaal lekker zelf aan het spelen. Elle heeft een kroontje op en dat wil  Danique ook graag op. Ze loopt naar Ellen en zegt dat zei de koningin wilt zijn waarop Elle zegt dat zij die al is want ze heeft het kroontje al op. Danique geeft niet op en probeert het kroontje toch af te pakken.
Jonas komt erbij en zegt dat de meiden geen ruzie moeten maken. Danique gaat terug op haar plek zitten en Elle heeft het kroontje nog steeds op. Even later loopt Danique weer op Elle af en pakt een gouden munt af Elle wordt heel boos en duwt Danique om. Elle negeert Danique en gaat verder in haar eigen spel, even later als Elle in het winkeltje iets wilt komen komt Danique er weer bij staan en zegt, ik heb toch lekker een munt waarop Elle zegt maar ik heb er meer en zij gaat weer verder spelen.


Als ze zijn wezen buitenspelen en weer terug naar binnen komen, is Elle haar prinsessenschoenen kwijt. Ze gaat samen met haar vriendinnetje opzoek naar het kind die de mooie schoenen heeft aangedaan. Ze heeft het kindje gevonden met de prinsessenschoenen aan en stapt erop af.

Danique negeert haar en praat gewoon verder tegen het kindje. Elle gaat voor Danique staan en zegt niks, ze blijft alleen maar kijken. Ze heeft een zwaard in haar handen in wil hierdoor wel contact maken. Op een gegeven moment geeft ze het op en loopt weg.

Op een gegeven moment als ze buiten zijn, vraagt Elle weer of ze de mooie hakkenschoenen mag maar Danique is nog steeds van mening dat ze deze niet krijgt.

Aan het einde krijgt ze toch de hakken schoenen, en gaan ze samen spelen.


Mijn mening:

Ik vind het heel mooi om te zien hoe kinderen zijn, als er geen ouders of begeleiders bij zijn. Zo kan ik toch wel merken dat ouders en begeleiders invloed hebben op de kinderen.

En ook van Elle  en Danique vind ik het mooi om te zien hoe ze de hele dag met elkaar omgaan, en dat ze aan het einde van de dag eigenlijk weer gewoon vriendinnetjes zijn. Zo zie je dat het zonder begeleiders of opvoeders ook weer goed komt.       

                            

Geen opmerkingen:

Een reactie posten